reklama

Prvoaprílové znovuzrodenie po 36 rokoch

Pred meiacom som písala o trochu komplikovanej ceste sem k Vladovi, do Budmeríc.  Zajtra končí ôsmy týždeň, ktorý trávim v tejto rodine. Po zverejnení mojej nelichotivej spovede som pochopiteľne trochu tŕpla, čo na to moji blízki – teda predovšetkým, moja dcéra. Nielen ja som mala dilemu v tom, či si ho má prečítať aj moja šestnásť ročná dcéra Katka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Tú istú otázku konzultoval s Vladom aj môj otec, ktorý sa o ňu stará. Vladov názor je, že netreba pred ňou nič tajiť, veď sa to v konečnom dôsledku týka priamo jej. Teda, niežeby o mojom pití nevedela, aj som sa s ňou o tom rozprávala, vlastne - sľubovala. Vyzeralo to asi takto: „Katka, dnes si ešte vypijem, vieš, je mi strašne smutno (veselo, je mi zle, máme návštevu, ...proste hocičo, aktuálne dosadené...), ale to už bude naposledy!“ „ Dobre, mami, len už prestaň piť, teraz už naozaj!“

S reakciou dospelých členov rodiny som viacmenej rátala, aj keď určite nie až s takou pozitívnou a už vôbec nie s ocenením mojich literárnych kvalít (ďakujem, strýko, potešilo!). A toto je mailová reakcia mojej Katky:“Čítala som ten Tvoj článok na blogu. Pekne si to napísala a hlavne som sa dozvedela konečne, ako to s tým Tvojim pitím vlastne je...“ (prepis z reči „pokec“ do reči zrozumiteľnej-pozn.autora).

Minulý týždeň prišli na návštevu. Ocko, sestra a Katka. Po trojhodinovej diskusii s Vladom a mojich x cigaretách, som si ich mohla užiť aj ja. Mala som pocit, že ma fakt radi vidia a že pohľad na mojich plus 10 kíl tiež nie je najhorší.

Boli sme sa prejsť v parku, kde nás, a predovšetkým Katku, Vladko pofotil. Fotenie je pre moju dcéru a celú jej generáciu ako pre narkomana droga, ale snažila sa aspoň „pro forma“ robiť drahoty:“ Nieee, bude mi vidno strojček!“

Potom prišiel šok. Navrhli sme jej, aby u nás ešte nejaký deň ostala sama. Na moju neskutočnú radosť súhlasila. Neviem, či to bolo avizovanou písomkou z matiky nadchádzajúci deň, prístupom k počítaču a programom, ktoré doma nemá, alebo prísľubom dobrodružstva, snažím sa veriť tomu, že naozaj chcela byť so mnou. Bez problémov sa zaradila do nášho malého kolektívu a dokonca chodila s nami fajčiť, hoci cigaretový dym neznáša (oci, toto preskoč!).

Spali sme na jednej posteli. Nie pre nedostatok miesta, ale preto, že sme chceli byť pri sebe. Viem, že sa jej nespalo pohodlne, lebo už roky totiž nespávame spolu, keď nemusíme, lebo obidve kopeme a Katka ešte aj škrípe zubami, čo nenávidím. Cítila som, ako sa ku mne celú noc túli a snaží sa mi posúvať viac paplóna...

Keď odišla, našla som na stole, na zdrape papiera, napísané: „Mojej maminke venuje z lásky Kaťa! Ľúbim Ťa!“

Dnes mám narodeniny. Prvýkrát od sedemnástich bez alkoholu (práve teraz mi to prišlo na rozum, čím sa odlišujú). Katka mailovala už včera:“Tak zajtra je 1.apríla, čo znamená Deň bláznov!:D a okrem toho máš aj narodky, však? Koľko to máš? 25? Či 24? :D Už si nepamätám, ale súdim podľa výzoru .“ A záver:“...hlavne pevné nervy s tvojou pubertálnou dcérou, nech už neblbne toľko a začne sa učiť:D.“
No nie je zlatá? Len neviem, kto má s kým mať pevné nervy a neblbnúť... Beriem to ako výzvu a slová, terajší postoj mojej dcéry ako brzdu pred zlyhaním. Už si nesmiem dovoliť znovu ju sklamať.

Ocko písal:“Zajtra máš tých o 20 viac ako Tvoja dcéra a ja Ti chcem k nim povinšovať, aby sa stali takým Tvojim „znovuzrodením“, takým určitým resetom......aby si život urobila krajším pre seba a aj pre nás, ktorí budeme okolo Teba.“

Ďakujem vám obom a tiež celej rodine, od ktorej nasledovali ďalšie blahoželania. Tieto slová citujem preto, že z celého srdca prajem všetkým ženám – alkoholičkám, aby našli silu bojovať zo svojou závislosťou napriek vedomiu, že možno nebude stačiť hneď prvý pokus a dostalo sa aj im cti prijať takéto prianie a oporu od svojich blízkych. Zámerne som tentokrát vynechala mužov len preto, že žena – alkoholička nerovná sa muž – alkoholik a všetky ženy veľmi dobre vedia prečo... Prajem veľa síl pri osobnom „resete“ a ak má niekto/niektorá pocit, že mu/jej môžem nejakým spôsobom pomôcť (hoci len zdôveriť sa niekomu, kto vie o čom je reč), som k dispozícii...

Ešte niečo na záver. Až doteraz som bola proti zverejneniu svojej fotografie. Rozmyslela som si to. Toto je 36-ročná alkoholička so svojou 16-ročnou dcérou. Alebo 16-ročná Katka so svojou 36-ročnou alkoholickou mamou? Ako chcete. Dve Kataríny. Malú Katku som prinútila kvôli bezpečnosti vymazať pokecovskú fotogalériu, takže toto je darček pre ňu. (Katkin strojček nevidno a ja už nenosím, zato mám zapálené oko.)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Drogy (Vlado Schwandtner)

Drogy (Vlado Schwandtner)

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  2x

O problémoch mladých, ich rodín a hlavne o nebezpečenstve závislostí. Tiež o tom, ako predchádzať životným katastrofám, prípadne ako ich úspešne riešiť.Prvý kolektívny blog na SME.Tento blog budú svojimi článkami zaplňovať rôzni autori, ktorí sa dostali do problémov s drogami, alebo majú k tomuto problému čo povedať. ZÁZEMIE - úžasné združenie, kde som podpredseda Zoznam autorových rubrík:  Články našich detíČlánky rodičov našich detíČlánky príbuzných našich detíDenníkyVšeobecnéRaperus anonymus narcoticusDobrá víla ZuzkaJÚLIA FUČÍKOVÁ

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu