reklama

Zadarmo?

Včera som dostal ďalší e-mail so žiadosťou o uverejnenie postoja. Písala mi Saška, sestra Bohuša, ktorý od nás odišiel začiatkom školského roka. Chodí do tej istej školy ako Omrvinka a pri poslednej návšteve to prebehlo ako výmena stáží. Na Bohušovo miesto nastúpila Omrvinka. Bohušova sestra Saška je krásne mladučké dievča, ktorá sa väčšinu pohybuje v svojich vlastných duchovných sférach, kde nemá nikto prístup. Mne sa však dostalo tej cti a bol som to tej krehkej dušičky vpustený. Článok je opäť v pôvodnej podobe a pravopisnú chybu som žiadnu nenašiel. Aj nadpis je autentický.

Písmo: A- | A+
Sašenka - autorka článku.
Sašenka - autorka článku. (zdroj: Vlado Schwandtner)

Ľudská hlúposť a nevedomosť dokáže s ľuďmi veľa.

Pár komentárov k niektorým článkom ma vyprovokovali až k tomu, aby som napísala niečo aj ja. Možno práve preto, že mám teraz toho na srdci aj na jazyku veľa a nemám to momentálne komu povedať.

Tak si to tentoraz odskáče papier a možno aj pár ľudí, ktorým sa to rozhodnem dať prečítať.

A možno toto „dielo“ skončí v koši. Uvidím...

 

Rozčúlila ma veta, ktorú jedna nemenovaná pani alebo slečna napísala v diskusii na Vladov posledný článok – Ako sa dá uvariť sekera. Aj keď to priamo nebola reakcia na tento článok.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá veta znie: „Vieš, mám pocit, že tú 16_ročnú dievčinu, ktorú si tam vtedy doviedol na besedu, si síce možno vyliečil, ale ona vlastne pre teba zadarmo pracovala.“

 

Niečo takéto môže napísať len niekto, kto nemá ani potuchy o čom to vlastne celé je.

 

Tú dotyčnú 16-ročnú dievčinu poznám. Nebola som síce jedným z jeho detičiek, ale som sestra jedného z jeho „synov“.

S Monikou (to je tá dievčina) trávili spolu veľa času a takisto aj ja som mala česť, áno, bolo pre mňa cťou toto dievča spoznať.

Strávila som u Vlada a jeho rodiny jeden víkend (okrem iného). Spala som tú jednu noc v izbe s Monikou a bol to jeden z mojich najkrajších víkendov. Boli sme aj na výletoch na tom slávnom ARE. Cítila som sa tam naozaj dobre.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

S Monikou sme prekecali skoro celú noc aj keď sme sa predtým videli len párkrát. Veľmi ma prekvapila. Bola tak úprimná, priateľská a hlavne inteligentná až sa mi nechcelo veriť, že sa rozprávam s narkomankou...

Ja som v 16-tich ani zďaleka nemala také názory na život ako ona. Zaujímali ma vtedy úplne iné veci. Je to naozaj skvelé, múdre a krásne dievča.

A že pracovala zadarmo? To je veľmi hlúpa (bez urážky) veta. Tam neexistuje niečo také ako zadarmo, za niečo alebo niečo za niečo. Každý robí a správa sa tak ako to cíti a nie ako by sa mal a to samozrejme nemyslím v zlom.

Keby Monika nechcela na tú besedu ísť, tak by nešla a Vlado by ju nenútil, o tom som 100% presvedčená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Veď Vlado pre svoje detičky pracuje takisto zadarmo (už keď to tak tá pani nazvala).

Áno, jedlo a všetko potrebné k fungovaniu domácnosti sa kúpiť dá, ale to o čo v tom domčeku ide, sa kúpiť nedá.

Tí feťáci potrebujú lásku, porozumenie, pohladenie a to im Vlado aj jeho rodina dáva a zadarmo.

Nie deti pracujú pre neho, ale on pracuje pre tie deti.

 

Vrátim sa nakoniec ešte k tomu víkendu, ktorý som u nich bola...

Keď som sa vrátila naspäť do BA, tak som išla na chvíľu za kamarátkou a rozprávala som jej, ako sme sa boli kúpať, ako sme chodili po lese a o všetkom čo som tam zažila.

Celý čas sa len usmievala a keď som skončila svoj monológ, tak chviľu na mňa pozerala, zvážnela a spýtala sa ma: „A necítila si sa blbo?“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápala som prečo sa ma to pýta, veď teraz jej hovorím ako tam bolo super a ona sa ma toto opýta???

Odpovedala mi na to toto: „No veď vieš, jeho tam všetci poznajú a keď ste niekam išli, tak si určite všetci mysleli, že si feťáčka.“

Toto ma dovtedy vôbec nenapadlo. Chvíľu som nad tým rozmýšľala a na to som jej povedala: „Vieš, ja by som bola hrdá keby som bola jednou z nich, pretože títo ľudia aj keď porobili veľa blbostí, tak vedia oveľa viac ako my dve dokopy, vážia si aj maličkosti, vedia byť za všetko vďační, sú úprimní a dobrosrdeční a väčšina ľudí sa im nemôže ani k zadku prirovnať!“

Pozrela na mňa, zapálila si a povedala: „poďme sa nafetovať“

Samozrejme zo srandy...

 

Drogy (Vlado Schwandtner)

Drogy (Vlado Schwandtner)

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  2x

O problémoch mladých, ich rodín a hlavne o nebezpečenstve závislostí. Tiež o tom, ako predchádzať životným katastrofám, prípadne ako ich úspešne riešiť.Prvý kolektívny blog na SME.Tento blog budú svojimi článkami zaplňovať rôzni autori, ktorí sa dostali do problémov s drogami, alebo majú k tomuto problému čo povedať. ZÁZEMIE - úžasné združenie, kde som podpredseda Zoznam autorových rubrík:  Články našich detíČlánky rodičov našich detíČlánky príbuzných našich detíDenníkyVšeobecnéRaperus anonymus narcoticusDobrá víla ZuzkaJÚLIA FUČÍKOVÁ

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu