reklama

Vysvetlenie a rozhodnutie

Sľúbil som vysvetlenie a tiež to, že oznámim svoje rozhodnutie. Trvalo to chvíľu, lebo sme boli asi pol dňa bez elektriny a potom som bol od včera do dnešnej cca 10. hodiny vypnutý od internetu pre poruchu.

Písmo: A- | A+

Prečítal som si pozorne diskusie pod poslednými článkami, napísal som adminom a dostal som odpovede. Teraz môžem konečne napísať vysvetlenie a aj svoje rozhodnutie.

 

 

Dôvody:

 

To čo robím, robím už desať rokov. Bez personálu, bez súkromia, bez dovolenky a bez príjmu. Neviem o tom, že by existovala rodina, ktorá by sa dala na takúto prácu, teda zobrať si cudzie deti do svojej rodiny a ťahať ich z problémov s drogami a všetkými ostatnými vecami, ktoré sú už na počutie hrozné. Je to niečo, čo strašne vysiľuje a ničí. Je jedno, či je noc, deň, vianoce, či prší, alebo je pekne. Deti nás potrebujú 24 hodín denne.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Nechcel som túto prácu robiť a po dvoch rokoch odolávania tlakom rodičov, som sa rozhodol na pol roka ísť mimo nášho domu, od svojej rodiny do druhého domu v inej dedine potvrdiť svoje teórie v praxi pod odbornou garanciou. Po pol roku deti nechceli od nás odísť, prichádzali stále nové a my sme museli pokračovať. Mohli sme samozrejme povedať, že končíme a budeme sa starať iba o seba, ako to robia ostatní. Nikdy sa to však nestalo a robíme to doteraz. 

 

Po novom roku budeme oslavovať desiate výročia detí, ktoré k nám prišli hneď na začiatku. Stále sme v kontakte a máme sa radi. S rodičmi si väčšinou tykáme a máme sa jedni druhých za rodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Je to iba moja sprostosť, že som seba a svoju rodinu vystavil niečomu takému namáhavému a ohrozujúcemu.  

Takto to išlo až do apríla tohto roku. Boli sme veľmi často v rôznych médiách a niektoré ma museli aj dlho prehovárať, lebo ich prezentácia mojej osoby mi vadila. Navyše všade sa problém s drogovou závislosťou prezentuje ako neriešiteľná tragédia, s ktorou si ani najvyspelejšie krajiny a najlepší odborníci nevedia poradiť.

 

Všade som tvrdil, že to nie je pravda a tento problém je možné riešiť, dokonca to môže dopadnúť tak dobre, že postihnutý človek bude kvalitnejší a lepší, ako keby nikdy nedrogoval. Ako pozitívne príklady som prezentoval naše deti, čo mi niektorí ľudia nevedia odpustiť. No vôbec ma to nemrzí a budem to robiť aj naďalej. Tak isto i rodičia chcú vrátiť iným, čo sa im dostalo u nás a rozpovedať svoje príbehy, v ktorých vystupujú možno v úlohe blbcov, no takých rodín je veľa a oni chcú len pomôcť, aj za cenu že, sa vystavia kritike. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Potom som zistil, že existuje blog.sme, kde je podľa mňa vytvorené výborné prostredie na prezentáciu názorov, kultivované prostredie a dobrý servis adminov . Týmto i vysoký komfort pre autorov a čitateľov.

 

Prihlásil som sa!

 

Chel som prezentovať našu prácu, naše poznatky a skúsenosti, výsledky a tak ukázať i nový pohľad na tento problém. Nikdy predtým som nepísal a ani nijako inak nepublikoval. Nechcel som aby to bolo o mne, no nemôžem sa z toho vynechať. Začal som teda písať o sebe a svojich výčinoch, hulvátstve a všetkých svojich hriechoch, aby si niekto náhodou nemyslel, že som nejaký pánbožko, či svätec. Som obyčajný elektrikár, bývalý alkoholik, a mám veľa ľudských chýb a slabostí. Nemám ani maturitu, len učňovku a chýba mi možno aj vzdelanie a okresanie v iných oblastiach. Písal som to aj preto, aby ostatní rodičia videli, že tento problém sa dá veľmi úspešne riešiť, lebo aj taký jednoduchý človek, ako ja, to dokáže.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Nemám o sebe vysokú mienku a teraz iba naprávam, čo som pokazil, no je mi jedno, či mi to niekto verí, či nie.

 

Pokiaľ som písal iba o sebe a niekto by mi napísal do diskusie niečo negatívne, či urážlivé, tak by som to musel prijať. Začal som však písať o deťoch, dokonca aj rodičia mi poslali viacero príspevkov, dostávam ich aj od neznámych ľudí cez e-mail a tým dávam priestor.

 

V diskusii sa začali objavovať veci, ktoré necitlivo a urážlivo zasahovali do krehkého stavu pokoja, ktorý sa nám podarilo vytvoriť a to už nebolo iba o mne. Ohradil som sa, snažil som sa vysvetľovať, argumentovať, no tým som sa stále viacej zamotával do neplodných debát, ktoré navyše odčerpávali sily a oberali ma o možnosť robiť to, na čo som sa podujal. Nechcelo sa mi odchádzať z blogu, no nemal som na výber.

 

Vybral som si deti.

 

Veľa ľudí však, napriek tomu, že som, aký som, chcelo moje články čítať. Prostredníctvom blogu sa k nám dostalo viacero ľudí, ktorí si u nás pomohli. Aj moje tri posledné dievčatá k nám prišli „cez blog“. Zdala sa mi to byť prospešná vec a mienil som aj pokračovať na svojej stránke. No aj blog pre mňa veľa znamená.

 

Poprosil som adminov o ich stanovisko a dostalo sa mi aj odpovede. Budem ďalej písať na blogu, no pod mojimi článkami nebudú diskusie. Pod mojou fotkou mám kontakt na e-mail a vytvorím tam ešte jeden, alebo to nejako vymyslím, nech sa dá priamo z článku reagovať. Kto bude chcieť, ten ma osloví a ja sa určite ozvem. Ak budú návrhy na témy, o ktorých mám písať, tak budem.

 

Takýmto spôsobom zruším na verejnosti svoj „fanklub“, a na prípadné reakcie budem odpovedať e-mailom. Taktiež si prerobím svoju stránku a tam budem uverejňovať svoje názory na reakcie, prípadne odpovedať na otázky.

 

Tiež som navrhol adminom, nech mi zrušia karmu, ktorá mi robí iba problémy a tiež svoj VIP titul som pripravený zrušiť. Tieto veci sú v kompetencii adminov.

 

Zákazom diskusie možno stratím svojich čitateľov a to sa prejaví v čítanosti. Ak ma čitatelia budú za týchto okolností ignorovať, tak to bude pre mňa jasná správa. Týmto by sa môj blog stal zbytočným a odišiel ba som.

 

Na záver chcem ešte povedať, že aj pri najlepšej vôli nemôžem uviesť všetky dôvody, ktoré ma k tomuto môjmu rozhodnutiu viedli. Ublížil ba som niektorým ľuďom a skomplikoval veľa vecí. Svoj posledný článok na drogy .blog.sme vymažem a tak ukončím túto kapitolu.

 

Prosím svojich čitateľov nech sami zvážia, či chcú aj za takýchto okolností čítať moje články.

  

 

 

P.S. Tiež príjmam rovnaké pravidlá ja pre mňa a nebudem reagovať v žiadnej diskusii na blogu.

Reakcie a pripomienky

Drogy (Vlado Schwandtner)

Drogy (Vlado Schwandtner)

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  2x

O problémoch mladých, ich rodín a hlavne o nebezpečenstve závislostí. Tiež o tom, ako predchádzať životným katastrofám, prípadne ako ich úspešne riešiť.Prvý kolektívny blog na SME.Tento blog budú svojimi článkami zaplňovať rôzni autori, ktorí sa dostali do problémov s drogami, alebo majú k tomuto problému čo povedať. ZÁZEMIE - úžasné združenie, kde som podpredseda Zoznam autorových rubrík:  Články našich detíČlánky rodičov našich detíČlánky príbuzných našich detíDenníkyVšeobecnéRaperus anonymus narcoticusDobrá víla ZuzkaJÚLIA FUČÍKOVÁ

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu