reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Drogy (Vlado Schwandtner)

Drogy (Vlado Schwandtner)

Bloger 
  • Počet článkov:  64
  •  | 
  • Páči sa:  2x

O problémoch mladých, ich rodín a hlavne o nebezpečenstve závislostí. Tiež o tom, ako predchádzať životným katastrofám, prípadne ako ich úspešne riešiť.Prvý kolektívny blog na SME.Tento blog budú svojimi článkami zaplňovať rôzni autori, ktorí sa dostali do problémov s drogami, alebo majú k tomuto problému čo povedať. ZÁZEMIE - úžasné združenie, kde som podpredseda Zoznam autorových rubrík:  Články našich detíČlánky rodičov našich detíČlánky príbuzných našich detíDenníkyVšeobecnéRaperus anonymus narcoticusDobrá víla ZuzkaJÚLIA FUČÍKOVÁ

reklama

Všeobecné

Pani Adamková

Drogy (Vlado Schwandtner)

Pani Adamková

Už to budú tri roky, čo sme pokrstili knihu Tatiany Melasovej Tovar. Vedel som, že jej knižka vyvolá veľký ohlas medzi čitateľmi, no predsa som neočakával, že až taký veľký. Kniha sa stále predáva a aj mne chodia stále správy na jej e-mailovú adresu, ktorú na jej žiadosť obhospodarujem. Nechcela zatiaľ sama komunikovať s čitateľmi a ja som akceptoval jej dôvody. Nechcel som, aby ju to vystavovalo zbytočným tlakom, lebo „sláva“  už zložila na kolená dosť ľudí.

  • 29. jan 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 9 336x
  • 11
Tak a je po tom...

Drogy (Vlado Schwandtner)

Tak a je po tom...

Včera večer sme sa konečne dočkali krstu knihy Tovar od Tatiany Melasovej. Som presvedčený, že každý, kto tam prišiel, bol spokojný. Najviac samozrejme Táňa, lebo napísanie knihy rovno na „liečení“ sa len tak ľahko niekomu nepodarí. Táňa je už druhé naše dievča, ktoré u nás napísalo knihu. Prvá bola Daniela Vávrová, ktorá napísala knihu Sen môjho života. Napísala ju ešte v roku 1996 a vydali sme ju o dva roky neskôr. Bola to iná kniha, ktorá bola  poskladaná z fragmentov, ktoré si zapísala počas svojho drogovania.

  • 15. apr 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 063x
  • 20
Mirka, Boris a ja - (AYA)

Drogy (Vlado Schwandtner)

Mirka, Boris a ja - (AYA)

Kým mi neprišiel jeden anjelsky e-mail, vôbec som netušil, že existuje Boris Lettrich, či skupina AYA. Anjelsky preto, lebo bol taký úprimný, nevinne – spontánny, preto som hneď vedel že ho písal anjel s čistou dušou. Po prvej správe nasledovali ďalšie a tak vznikol článok ktorý vysvetlí všetky podrobnosti.

  • 17. dec 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 6 722x
  • 30
Miro

Drogy (Vlado Schwandtner)

Miro

Čast k nám chodia študenti so žiadosťou o pomoc pri písaní rôznych školských prác. Tento chlapec mal akurát smolu, lebo prišiel v čase, kedy ešte nemám preprobenú svoju stránku. NNapriek tomu by som mu chcel pomôcť preto Vám všetkým posúvam túto jeho žiadosť: Dobrý deň, volám sa Miroslav Hurban, som študentom 5. ročníka odboru sociálna práca na Fakulte zdravotníctva a sociálnej práce Trnavskej univerzity v Trnave. Nakoľko drogová problematika je aktuálna téma súčasnej doby, ktorú nemožno prehliadnuť, drogy sa stávajú módou a nepostrádateľnou záležitosťou životného štýlu niektorých jedincov, sú všade okolo nás, stali sa súčasťou nášho života, tak som sa rozhodol, že  budem písať diplomovú prácu zameranú na drogovú problematiku s názvom DROGY A DROGOVÉ ZÁVISLOSTI NA SLOVENSKU. Cieľom tejto diplomovej práce je teoreticky načrtnúť problematiku návykových látok, popísať problematiku vzniku  závislostí na nich a poukázať na možnosti ako takú  závislosť liečiť. Veľmi veľa ľudí má s užívaním legálnych aj nelegálnych drog osobné skúsenosti a preto by som chcel týmto požiadať návštevníkov tohto blogu, ktorí majú osobné skúsenosti s užívaním hlavne nelegálnych drog o vyplnenie mojho dotaz

  • 14. mar 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 613x
  • 8
Svet cez hľadáčik

Drogy (Vlado Schwandtner)

Svet cez hľadáčik

Naše baby sú u nás už dosť dlho. Dorka – Fidorka je zo všetkých najmladšia, má len šestnásť rokov. Tiež služobne je najmladšia, lebo je u nás „iba“ tri mesiace (práve dnes). Dávno sme už zabudli na všetky ich výčiny, cez ktoré sa musíme prebojovať so všetkými novými deťmi pri ich príchode k nám. Každá „nová bytosť“, ktorá k nám príde je v zlom stave a samozrejme aj poriadne „vyšumená“., tak s problémami musíme počítať.

  • 10. feb 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 203x
  • 12
reklama
Harddisk z doby kamennej

Drogy (Vlado Schwandtner)

Harddisk z doby kamennej

Toto som našiel na starom disku v adresári so zálohami textov T602-ky z roku 1996 – 7, keď počítače boli ešte v dobe kamennej. Boli to aj naša doba kamenná, veľmi ťažká a komplikovaná, no napriek tomu veľmi krásna a teraz aj nostalgická. Mali sme s mojou ženou Ľudkou o  desať rokov menej, plný dom detí, vlastných i „cudzích“. Tieto texty som písal na samom začiatku svojej „kariéry kamikadze“, môjho údajného samodeštrukčného konca. Zobral som si totiž bez skúseností a prostriedkov rok po mojom protialkoholickom  liečení do svojej rodiny niekoľko narkomanov, čo vtedy naozaj mohlo vyzerať ako pokus o samovraždu. Napodiv, moje vtedajšie názory a postoje som nemusel po takej dlhej dobe nijako korigovať. Pôvodne to mala byť kniha.

  • 16. aug 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 796x
  • 8
Príjemé aj užitočné (túto drogu poznáte?)

Drogy (Vlado Schwandtner)

Príjemé aj užitočné (túto drogu poznáte?)

Na živote je fajn, že človeku dokáže vždy pripraviť prekvapenie. Je síce pravda, že nás dokáže prekvapiť aj nepríjemne, no našťastie na to dokáže naša pamäť čoskoro zabudnúť. Preto sa nám život javí ako krásny a je to tiež dôvod, prečo na ňom tak lipneme. Navyše musím spomenúť, že tie nepríjemné prekvapenia dokážeme svojim rozumom častokrát vyriešiť a premeniť na pozitívne veci. S pribúdajúcim vekom sa nám to darí stále lepšie. Naopak, v mladosti si musíme „natĺkať hubu“, aby sme neskoršie tieto, obyčajne  vlastným pričinením vzniknuté „nepríjemosti“ života, dokázali zvládať.a

  • 28. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 718x
  • 11
Sme pre svoje deti oporou?

Drogy (Vlado Schwandtner)

Sme pre svoje deti oporou?

Kto by nechcel byť ?! A nielen pre svoje deti, pre hocikoho. Byť oporou je veľmi krásny pocit. Aj samodeklarovaní „tvďasi“ majú krásne pocity, ak sú pre niekoho oporou. Ak naozaj existuje niekto, čo chce žiť iba pre seba, na nikom mu nezáleží a je ľahostajný voči absolútne všetkému nešťastiu, napriek tomu, že by stačilo iba prstom pohnúť a pomohol by v niečom inému človeku, je najväčší chudák. Oberá sa o najkrajšie veci vo svojom živote. Ja takého síce nepoznám, no možné je všetko. Už aj panna porodila a možno aj motyka vystrelila, alebo dáždnik, či pero, tak aj taká nepravdepodobnosť by mohla byť realitou.

  • 14. mar 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 695x
  • 9
Aj skala by pukla

Drogy (Vlado Schwandtner)

Aj skala by pukla

Nemám čo dodať k tomu, čo mi napísala jedna mladá žena. Bola už hlboká noc a ona čítala jeden z mojich článkov. Bol o malom chlapcovi, ktorý veril, že vytiahnem jeho otca z alkoholovej letargie. Ako prezent mi dal cukrík, ktorý som si zavesil v pracovni na čestné miesto. Bola by škoda iba tak prachsprosto takú vzácnosť zhltnúť. Už pomaly uplynú dva týždne, ktoré som si dal na vyriešenie Johanovej záležitosti a potom príde deň zúčtovania.

  • 22. okt 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 725x
  • 11
Len tak, medzi rečou 2

Drogy (Vlado Schwandtner)

Len tak, medzi rečou 2

Pár myšienok a postojov z mojich dávnejších poznámok (druhá časť).

  • 15. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 037x
  • 5
reklama
Len tak, medzi rečou 1

Drogy (Vlado Schwandtner)

Len tak, medzi rečou 1

Pár myšienok a postojov z mojich dávnejších poznámok (prvá časť).

  • 14. máj 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 106x
  • 7
Kukučka v hlave

Drogy (Vlado Schwandtner)

Kukučka v hlave

Chápem, že pre decká, ktoré sa ocitnú v mojej „pracovni“, je ťažké pozerať sa na svet pozitívne. Všetko, čo sa mohlo pokaziť, sa aj pokazilo! Drogy im zobrali všetko pekné, čo ponúka život ostatným ľuďom. Je to najväčšia zákernosť, aká sa len dá predstaviť. Normálny človek, čo neberie drogy sa dokáže tešiť z krásy sveta a jeho rozmanitosti. Úspech, napríklad v učení v škole prináša dobré pocity! Láska blízkych, rodičov, priateľa, či priateľky, šport, umenie....

  • 25. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 263x
  • 7
Gauner na slobode

Drogy (Vlado Schwandtner)

Gauner na slobode

Po pätnástich rokoch drogovania, po hroznom období života, preplnenom krízami, strachom, stavmi absolútnej otupenosti, zúfalým zháňaním heroínu, výsluchmi na polícii, súdnymi konaniami a následnými trestami nastal stav ničoty. Rezignácia a beznádej!

  • 8. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 083x
  • 9
Posledný krát na túto tému

Drogy (Vlado Schwandtner)

Posledný krát na túto tému

Ja nehodný a špinavý človek, čo mu je všetko špinavé a ktorý má i iné zavrhnutia hodné vlastnosti som bol odhalený. Intelektuálna elita diskutujúcich s astronomickými hodnotami IQ ma odhalila a ja, nevďačný blbec, opilec a zneužívatel práce detí si od takých skúsených, teoreticky podkutých a životom ošľahaných osobností nechcem dať poradiť, napriek tomu, že mi zadarmo chcú odovzdávať svoje duševné vlastníctvo. Svojim drahocenným časom mrhajú napriek tomu, že robia v nadnárodných spoločnostiach vo špičkových funkciách a ich čas má cenu diamantov.

  • 12. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 190x
Myslíte, že preháňam?

Drogy (Vlado Schwandtner)

Myslíte, že preháňam?

Napísal som dva články o hepatitíde „C“, ktoré vyvolali pomerne veľa rozruchu a rozpútala sa polemika. Vyzeralo to vraj tak, že sa snažím za každú cenu získať „body“ pre svoje články a preto preháňam a straším. Ak človek nedroguje, má iba jednu sexuálnu partnerku a žije normálnym spôsobom života, nemá šancu chytiť nejakú takú „hepu“.

  • 11. jan 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 293x
reklama
Ako sa stal Matúš Fajkus Ježiškom

Drogy (Vlado Schwandtner)

Ako sa stal Matúš Fajkus Ježiškom

Už mi je jasné, prečo majú vianoce kúzelnú, ba zázračnú moc. Prebúdzajú v ľuďoch city, ktorým sa snažia po celý rok vyhýbať. Myslia si totiž, že by mohli vyzerať ako slabosi. Citlivý človek, teda taký, ktorý potrebuje city dostávať a aj dávať a nehanbí sa za to, je vnímaný ako „citlivka“, zraniteľný slaboch, a práve toto má byť jeho Achylova päta . Na vianoce sa však aj Rambovia túžia zmeniť na citlivých ľudí, ktorí chcú svoje city prezentovať pred svojim okolím. Väčšinou si myslia, že cena darčekov je v ich peňažnej hodnote. Preto sa vianoce pomaly stávajú výkladnou skriňou predajcov a stráca sa z nich tá láska, ktorá by mala byť tým hlavným atribútom.

  • 24. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 427x
  • 0
Vysvetlenie a rozhodnutie

Drogy (Vlado Schwandtner)

Vysvetlenie a rozhodnutie

Sľúbil som vysvetlenie a tiež to, že oznámim svoje rozhodnutie. Trvalo to chvíľu, lebo sme boli asi pol dňa bez elektriny a potom som bol od včera do dnešnej cca 10. hodiny vypnutý od internetu pre poruchu.

  • 22. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 758x
Prípad veselého docenta

Drogy (Vlado Schwandtner)

Prípad veselého docenta

Po uverejnení článku o hepatitíde C, ktorý sa volal „Zabijak na slobode“ sa mi telefonicky ozval pán docent Gazdík, ktorý je šéf a zároveň nočná mora všetkých hepatitíd, všelijakých imunitných nedostatočností a iných hávedí. Na moje prekvapenie mi ten článok pochválil. Povedal, že sa aj dobre pobavil a páči sa mu, že takýmto spôsobom som širokej verejnosti podal informácie o tejto závažnej problematike. Dokonca mi povedal, že takýto spôsob osvety je lepší, ako klasická odborná prednáška. Ja som samozrejme jeho nadšenie nezdieľal, lebo mi je jasné, že súčasťou takéhoto kabaretného predstavenia, teda môjho článku, musí byť aj seriózne a odborné vysvetlenie takej závažnej problematiky. No toto je nad moje elektrikárske sily, aj keď na druhej strane som dobrý elektrikár. Zlých už totiž dávno zabilo. Toto sa však dá povedať aj o pánovi docentovi. Keby svojej práci nerozumel, tak ho tá potvora hepatitída zožerie aj s ponožkami. Tiež napríklad plynári, pyrotechnici a piloti sú povolania, kde sa dá pomýliť len raz.

  • 16. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 223x
  • 35
A je to tu

Drogy (Vlado Schwandtner)

A je to tu

Tento prvý spoločný blog som založil preto, aby som dal priestor, ak to uznám za správne, aj iným ľuďom, napríklad z radov čitateľov. A už je to tu! Dnes som dostal e- mail s postojom jedného chlapca, ktorý prejavil záujem o jeho publikovanie. Neurobil som v tom texte žiadne úpravy, dokonca som ani neopravil pravopisné chyby a nezalomil text do odstavcov, aby som nezmenil zmysel článku. Posúďte:

  • 13. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 119x
Zabijak na slobode

Drogy (Vlado Schwandtner)

Zabijak na slobode

Prišla k nám návšteva. Nič zvláštne! Niekedy je u nás naozaj ako na stanici. Keď pred našim domom zastaví auto, deti to obyčajne zaregistrujú skorej ako ja a pribehnú mi povedať. Náš dom sme si zatepľovali, lebo som sa bál, že ma obvinia z globálneho otepľovania, také sme mali úniky tepla. Nestačili sme však dokončiť fasádu a z tohoto dôvodu ani nemáme na dome to naše číslo 147. Preto sa návštevy bezradne rozhliadajú a hľadajú dom, s takouto adresou. Decká vždy pribehnú s tou ich informáciou za mnou, nech sa idem pozrieť von, lebo k nám asi niekto chce ísť. Zase niekto fetuje, tak nech idem von, pre tú návštevu.

  • 12. dec 2005
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 874x
  • 31
reklama
SkryťZatvoriť reklamu